torsdag, mars 04, 2010

... i vilken vår hjältinna varit huslig

Efter jobbet gick jag för att posta ett brev åt Johanna. Hon har sökt jobb på ett dagis i Oslo och behöver utdrag ur belastningsregistret. När jag ändå befann mig i byns centrum passade jag på att köpa ett par flaskor vin till helgen.

Väl hemma gick jag ner till källaren med vad jag hoppas är allra sista vändan omöjliga pinaler och sedan rastade jag dammsugaren. Torkade av köksgolvet. Hängde några tavlor, sådär lite på prov. Kanske flyttar jag dem. Sådant där måste ibland växa fram, liksom.

Sovrumsgardinerna åkte upp också. Jag gillar mina mörkröda sammetsgardiner och de passar rätt bra även här, men ska nog också bytas ut vad det lider. Skönt ändå att ha det lite mer ombonat.

Catharina kikade förbi för att prata en stund så jag bakade något härligt kletigt som blev en hybrid mellan chokladmuffins och kladdkaka, för att smarra på till kaffet. Det finns så det räcker även till kaffet imorgon. Mumselimums.

Min käraste ringde. Han var hemma lite tidigare än beräknat från jobbresan. Skönt för honom! I morgon ska han ut och resa igen. Men bara hit. Vi ska på musikalisk begivenhet på kvällen! Gutt!









(Speaking of muffins...)

Inga kommentarer: