onsdag, oktober 14, 2009

... i vilken vår hjältinna unnat sig

Hemma efter ännu en lång, intensiv dag av samtal med kollegor och elever, lektioner, möten, kramar, skratt, betygskriteriekonkretisering, promenad, mer möten och jada jada jada. Virkade mig hem och gick inom affären när jag klivit av bussen. Unnade mig att halstra nötfärsbiffar och smarra i mig dem med broccoli och béarnaisesås, till middag. LCHF gillar jag. Och det är ju ändå onsdag och mer än halvvägs i arbetsveckan.

Egentligen borde jag nog städa nu. Men... orka. Jag tar det imorgon.

Liten reflektion på tunnelbanan hem, förresten; i vagnen talades franska, spanska, engelska, ryska, arabiska, skånska, norrländska och småländska. Ja, t o m isländska. Men nästan ingen "stockholmska". Men så är ju också majoriteten stockholmare precis som jag - inflyttade nånstansifrån...

Inga kommentarer: