måndag, oktober 26, 2009

... i vilken vår hjältinna tagit sig en frihet

Den där extra timmen jag skrev om igår; jag tog ut den idag. Också.

Fast... det är ju onekligen lättare att göra det när vi inte börjar förrän kl 9, eftersom vi har studiedag. Igen. Idag ska vi grotta ner oss i Gy11 - nya gymnasiereformen. I fredags (ja... i fredags...) fick vi en bibba om drygt 80 sidor som vi skulle diskutera idag (ja... idag...). Yeah right. As if. Inte ens det faktum att kollegan Jan var snäll och drog ut de 20 sidor som kan appliceras på just vår typ av verksamhet kan förmår mig att läsa in något sådant över en helg. Icke, sa Nicke. Jag får väl bläddra igenom det över en mugg kaffe. Det hinns. Jag kommer att vara på jobbet halvnio om nu tågen inte ska köra sådär sakta igen, som de gjorde förra veckan, bara för att det var blött på spåren. Märklig ursäkt - det är det ju mer än halva året och jag har då inte hört den ursäkten tidigare?

Nåväl - detta ska bli en Mjuk Måndag, tänker jag mig. Startade alltså upp med att sova en stund längre. Tända ljus på vardagsrumsbordet. Nybryggt Blue Java. Morgonteve - där i skrivande stund Bosse Bildoktorn (!) lyriskt utgjuter sig över Livets Vatten - Uisge Beatha - whisky! Han pratar om Islay så att jag vet vad som blir mitt nästa resmål...


Inga kommentarer: