onsdag, oktober 14, 2009

... i vilken vår hjältinna anser att tiden är mogen

Inte mogen att kliva upp. Men det har jag ändå gjort. Vaknade som i måndags, strax efter fyra, och kunde inte somna om. FANFANFAN. Men... hjärnan skenade inte! Det är ett framsteg. Kanske är det så att det att jag känner att jag börjar få styr på grejer på jobbet, och har jobbat undan en shitload av trist-göra gör att jag känner mig lite... lugnare? Jag låg en stund och tänkte på allt möjligt och när jag efter en halvtimme insåg att det skulle bli ett tufft jobb att somna om så klev jag upp i stället. Hellre det än somna om tio minuter innan väckaren drar igång och sedan försöka få kroppen att fatta att det där var allt som bjöds...

Vaken alltså. Dricker kaffe. Teven på lite tyst i bakgrunden. Tända ljus på bordet. Och ett nytt virkprojekt på gång. Halsduken till mig själv blev klar igår. Ska bara sätta fransar på den, tänkte jag. Det får bli ikväll. Nu ska jag börja med ett något mer subversivt projekt. Det känns som att det är dags för det nu, när jag känner mig hyfsat säker i virkandets värld... Rapport på det längre fram.

Ha en mjuk och fin dag, me lovely ones!

Inga kommentarer: