lördag, oktober 24, 2009

... i vilken vår hjältinna har en sådan lördag igen




















En latlördag. En slackerlördag. En bara-vara-lördag. En göra-så-lite-som-möjligt-lördag. En sitta-inne-och-mysa-lördag. En skumbadslördag. En pyssla-och-plocka-lördag. En levande-ljus-lördag. En filmlördag. En dricka-te-och-mysa-lördag. En tänkarlördag. En ringa-vänner-lördag. En läsa-tidningen-omsorgsfullt-och-länge-lördag. En laga-och-äta-något-gott-lördag. En läsa-vidare-i-Sagan-Om-Ringen-lördag. En vin-och-ost-lördag. En sådan lördag har jag idag. Och den är välbehövlig, med ett par intensiva helger (och arbetsveckor) bakom mig och ett par dito även framför mig.

Jag hoppas även er lördag är lättjefull, me lovely ones.















(Det är också en sakna-Fröken-Smilla-lördag...)

4 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Vilka helt sagolika bilder på pissemissen! Underbart!! Nästan så jag längtar efter en ny katt (du kan tänka dig vad maken skulle säga)..

Blir ibland lite avis när det står om korta o långa telefonsamtal du har o funderar på om JAG skulle ringa dig, men sen blir det inte av. Antagligen mycket för att jag oftast inte är så glad i telefon och också för att jag idag förknippar den med jobbigheter. Men DIG kunde jag ju prata med, om somt som inte passar i kommentarsfält t ex.

T ex, har du hört nåt?

Nåt som passar i kommentarsfält däremot är Vill du gå ut o gå? Vädret lockar föga ut, men med sällskap är det lättare.

dyermaker sa...

Lilla Fröken var en mycket speciell katt som tyvärr passade på att rymma sin väg i ett obevakat ögonblick... :(

Jag har inte hört något. *nervös*

Ingen promenad idag, men gärna en annan!

CountessJohanna sa...

Också sakna Smilla :(
http://img194.imageshack.us/img194/2374/hahahabqs.jpg

dyermaker sa...

Haha... den bilden är underbar, Johanna! :D