fredag, oktober 09, 2009

... i vilken vår hjältinna glatts åt återseenden

Det kändes mycket varmt och gott att inte bara få en och annan kram av arbetskamraterna utan dessutom av random elever som såg uppriktigt glada ut över att återse mig! Vi har jobbat och haft roligt och i det mesta har det varit en fin arbetsdag i en föredömligt kort arbetsvecka!

Nu är jag hemma, dricker ett glas vin, äter lite LCHF-koscher grejer och lyssnar på Opeth (brutalvolym eftersom jazzgossen inte är hemma) medan jag funderar på vad jag ska ha på mig när jag går ut ikväll. Pubrunda med goda vänner blir det. En två, tre väldigt goda till och med. Jag tror det får bli den svarta stickade klänningen (nej, jag har inte stickat den själv) och... efter mycket funderande ... stövlar till det. Jag har provat tre par skor, vart och ett par med högre klack än det andra... men ska man gå mellan några krogar - och det dessutom finns risk för att dessa korta promenader ska ske på ett underlag av gatsten - så tror jag att stövlar inte bara blir snyggt utan säkert också rätt praktiskt. Det är ju ganska käckt om skorna inte känns runda undertill redan innan kvällen startat... men... än är inte sista ordet sagt i detta...

Och än har jag ingen brådska. Minst tre timmar tills vi ska sammanstråla.

Inga kommentarer: