måndag, oktober 05, 2009

... i vilken vår hjältinna haft en sjuk dag

Vilat mestadels. Läst lite. Sovit en stund på soffan. Stickat och sedan virkat på en sjal. Jag använde garnet som blev över när den plommonfärgade tröjan var färdig. Nu är sjalen också färdig. Jag började med den igår. Under allt detta har min teve fått stå på. Jag är helt fascinerad över hur många teveserier jag har turen att missa när jag jobbar... Druckit te har jag också gjort. Ganska mycket te har det blivit. Men... inte en endaste mugg kaffe. Jag vet inte hur det kan komma sig. Det bara blev så. Och nu tycker jag det är för sent att dricka kaffe. Det får bli en mugg te, till.

Det är tråkigt att vara sjukskriven och hemma. Skittråkigt. Men jag ska vara förståndig och vara hemma även i morgon. Sedan får jag se. Jag saknar mina elever. Undrar hur de haft det idag. Vad de har gjort. Vilka som var där.

Jag muntrar upp mig med lite bra musik, ett teveprogram om älgar och ett par bilder på mina senaste alster.


















Märklig belysning, antagligen. Sjalen är plommonlila. Inte brun.


















Découpageförsök. Jag har sett snyggare. Men ja har sett fulare också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tyckte de var jättefina !!! Du är verkligen flitig!

Caligula sa...

Gudomligt snygga!

dyermaker sa...

;)))