söndag, oktober 11, 2009

... i vilken vår hjältinna pysslar omkring

Jag stickade rätstickning med stickor nr 10. Repade upp. Testade resårstickning (1 rm, 1 am) en bit. Repade upp. Bytte upp mig till stickstorlek nr 15. Provade rätstickning. Blev ändå inte nöjd. Repade upp. Började rätsticka igen. Blev nöjd. Och nu är den klar. En rätt käck söndagsförmiddagsgrej att pyssla med. Halsduken till Mannen i Mitt Liv:



























(Buddha är en tacksam fotomodell!)
Jag hoppas han ska gilla den och att den ska värma honom hela vintern lång.

Nina skickar mig en massa najsiga pysseluppslag på mejlen. Härligt. En del av dem kommer jag garanterat att göra!

Nu ska jag faktiskt påbörja veckans tunnelbanevirkning - en sjal till mig själv. Måste fundera på hur jag vill ha den. Jag tror jag vill ha den lång, men inte så bred som mina andra sjalar. Och inte trekantig, alltså. När jag startat upp ska jag lägga arbetet i virkpåsen och stoppa ner i väskan jag brukar ha till jobbet. Under resten av eftermiddagen och kvällen ska jag nog försöka slutföra ett annat projekt jag har liggande.

8 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Upptäckte att sjuans stickor nog var för små för mina projekt, men det var så dags då.. Tror du jag får låna större till min halsduk, eller polo? Jag orkar inte repa upp makens nu. Repade upp när jag upptäckte att det var på tok för brett. Det är fortfarande för brett, men okej, hoppas jag...

Och vad fin den blev, din halsduk. Du är snabb som satan! Majsormen är klar med sin också, och den är supersöt.

dyermaker sa...

Jag är klar med tiorna, så visst kan du få låna dem! Tänker att jag får se era arbeten så småningom! :)

Matilda sa...

JÄTTEfin!!!!

Dorpan sa...

Tjusig! Jag älskar pyssel, virkning, stickning, ja allt som hör pillandet till men har absolut noll tid till att göra. Har köpt stickor nu jag med för att sticka och virka till mig och min dotter men när ska man hinna med allt haha.. får kanske lägga in en beställning hos dig=) eller bara få tummen loss=)

dyermaker sa...

Jag är verkligen så SÄMST på beställningar... ;)
Pendlar du till jobbet med buss/tåg? Isf kanske du kan utnyttja tiden där? Jag pendlar två tim/dag och hinner med en hel del. ;)

Catharina sa...

Så jättemysig den blev :)! Du bara måste komma ner snart så vi får pyssla lite! Kram

Anonym sa...

Vi ska snart ut och åka båt och då lär det vara kallt så du får gärna sticka en halsduk till mig :-)

dyermaker sa...

Ina> Ja, en rejäl pysselträff vore på son plats snart!

Cuby> Som sagt; jag är sämst på beställningar... ;)