lördag, oktober 31, 2009

... i vilken vår hjältinna firar

Eller inte.

Idag infaller såväl Alla Helgons Dag som Halloween och något som heter Grannens dag... Orka bry sig. Jag tror inte på helgon, ogillar det aningslöst kommersiella Halloweenhärjandet och grannarna är jag inte särskilt intresserad av att fraternisera med. Grannens dag, förresten. Var kommer allt ifrån? Jag hörde igår att 37% av svenskarna har flirtat med grannen. Hmm... Såvitt jag kan erinra mig har jag inte haft någon sexig, flirtningsvärd granne sedan 1972 då Stefan Szczepanski bodde i samma trappuppgång som jag. Jag var 12 och han typ jättegammal (vilket på den tiden innebar att han hade fyllt 20...). Men läcker var han och dessutom fick jag och min kompis dricka te hos honom och hans tjej och det var faktiskt han som gav mig mina första upplevelser av Frank Zappa.

Dessutom, vilket flertalet verkar ha missat, är det Samhain idag. Imorgon träder vintern in, enligt den gamla keltiska kalendern. Jag firar inte det heller, men det känns annars mest sympatiskt, tycker jag.











Det jag ska göra är att jag ska tända ett ljus ikväll, för släckta liv. Det ska jag.

Vad gör ni idag, me lovely ones?

2 kommentarer:

Matilda sa...

Jo vi ska på halloweenfest minsann, jag ska vara blodig lucia :) Kam och mys till dig!

dyermaker sa...

Bilder sedan! :D

Pusselinuss!