måndag, oktober 19, 2009

... i vilken vår hjältinna envisas

Näsan rinner nu igen. Halsen svider. Huvudet känns lite... lustigt. Men jag har ingen feber. Och jädrar i mig inte tid att vara sjuk, heller. Så jag jobbar. Möten, lektioner, elevpeppning, utvecklingssamtal, planering och pappersarbete avlöser vartannat. Jag är trött. Jag har sovit på tok för lite den här helgen - men det var det tveklöst värt! En fin promenad till och från lunchen var skönt att få. Maten däremot var kass, ur LCHF-synpunkt. Pyttipanna och rödbetor. Inte ens ett par stekta ägg kunde jag få. Lunchen blev isbergssallad, gurka och tomater. Inte så stabilt. Jag käkade lite ost här på jobbet. Sedan kändes det lite bättre. Men nu längtar jag hem. Hem till Matilda, min soffa och en bit mat. Om en stund slutar jag för idag. Men först ska jag tänka ut ett par riktigt bra lektioner, tills imorgon.

Inga kommentarer: