tisdag, oktober 27, 2009

... i vilken vår hjältinna fått hjärnblödning


Dagen på Skolforum var rolig och inspirerande. Den började fint med Blatte, bög och andras morsor som var både tankeväckande och rolig. Mycket diskussion kring bland annat språkets betydelse för kulturen - och vice versa - och som social markör. Efter seminariet träffades vi några arbetskamrater och fikade och pratade och sedan strosade var och en runt på egen hand. Jag var med på två öppna seminarier, bland annat ett om hur man kan använda bloggande som ett arbetsredskap i skolan. Det prövade jag ju redan för ett par år sedan med gott resultat, men det var kul att få lite fräscha tips eftersom jag tänker börja med det igen.
















(Bland utställarna fanns även Polismuséet...)

OCH HÄR HAR JAG TAGIT UT EN LÅNG OCH JÄVLIGT ARG OCH BESVIKEN TEXT EFTERSOM JAG ANTAGLIGEN HÄNGDE UT EN INDIVID SOM FÖRORSAKAT DESSA KÄNSLOR OCH DESSUTOM BESKREV EN I LÄNGDEN TOTALT OHÅLLBAR ARBETSSITUATION, FÖR VILKEN SAGDA INDIVID ÄR ANSVARIG...

Vill ni läsa kan ni mejla mig...

Inga kommentarer: