lördag, oktober 03, 2009

... i vilken vår hjältinna pysselbloggar

Pysselbloggar är populärt, har jag sett. Min blogg är ju ett mischmasch av allt möjligt - men här är i alla fall ett pyssel som nu är klart:









































Bilderna är lite oskarpa, eftersom jag använt mobilkameran. Måste komma ihåg att ladda batteriet till den riktiga kameran. Kanske redan imorgon.

Väskan är fodrad med svart jerseytyg från en gammal tisha. Lite risajkling sådär.

Det känns skönt att avsluta sådant man påbörjat. Nu tror jag att jag ska ge mig själv lov att börja på något nytt!

8 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Men gud så söt, lite lagom rasta-färgad och allt.... Jätterar! Och jag tror mig inte ha sett nån precis sån. :)

Förövrigt pratar vi ihjäl oss om ett angeläget projekt som jag skulle vilja diskutera med dig vid tillfälle (bortsett från mitt megaångestande idag då... Dvs, bortsett från mitt spunk tidigare ikväll så pratar vi nu om nåt annat viktigt.)

ANNAANNA sa...

Myyysig väska.

Gamla t-shirts är jättebra till sådant. Jag har fodrat mössor å tumvantar i fleece med bitar från gamla t-shirts.

Å du... jag har sett ett virkat (Jo!) linne lite som en nätbrynja gjord av smala klippta t-shirtsremsor.

dyermaker sa...

Men... tack, båda två! :)

Pärlisen> Jag körde ju på lite gamla restgarner och de jamaicanska färgerna liksom bara dök upp.

Annaanna> Spännande! Vår textil- och bildlärare höll på med en halsduk, häromsistens, som hon dels virkade av lite olika ullgarner och dels av just tunt klippta klädremsor! Fiffigt!

dyermaker sa...

Ingalill> Projektet... hur har du det till helgen, eller någon sen eftermiddag i slutet av veckan?

Matilda sa...

Snyyyyyyyyyggt!! :)
Har du använt den än?

dyermaker sa...

Nej, det har jag inte. Men det ska jag göra - om jag inte hittar något offer att ge bort den till. ;)

Catharina sa...

Så himla fräcka de blev*L*! Jag har blivit jättepysselsugen tack vare dig! Får nog bli lite mysiga garner här oxå framöver;)
*Bamsekram*

dyermaker sa...

Tack, Ina! :)
*kramar*