lördag, oktober 31, 2009

... i vilken vår hjältinna tänker "better safe than sorry"

För några år sedan fick jag en liten silveramulett i form av ett pentagram av en vän, vid just den här tiden - Samhain. Efter en tid skildes våra vägar, men amuletten har jag kvar. Den står, för mitt vidkommande, för mod, styrka och starkt målfokus. Vanligen är jag skeptisk till sådant, men... jag bär amuletten ibland... och tänker att den nog hjälper mig på traven. Jag bär den idag. Och tänker att kanske kommer något speciellt, spännande och intressant att hända?

Om inte annat ska jag långlångpromenera med Ingalill längs okänt vatten och på okänd mark (Sätra och in mot stan, säger Ingalill). Det blir fint.

2 kommentarer:

Caligula sa...

Egenskaper som passar dig! Fin amulett! Härlig Samhain! :-)

dyermaker sa...

Tack! Detsamma till dig! *kram*