måndag, oktober 26, 2009

... i vilken vår hjältinna stramar åt

Oj. Att fyra sjukdagar kan göra ett så stort hål i min plånbok. Det stöder vad jag har tänkt hela tiden; jag har fan inte råd att vara sjuk, ens om jag skulle ha tid. Slut med sådant pjunk, alltså. Nu har jag betalat alla mina räkningar och satt av till CSN och sparkontot och inte bidde det mycket kvar. Och jag som ska köpa SL-kort imorgon också. Nå - jag ser det som en utmaning och vill helst inte nalla på sparkontot. Vi får väl se hur det blir med det; jag hade ju tänkt köpa garner och så ska jag ju ut och åka båt nästnästa helg.

Oh well... Det ååååårnar sig. Såklart. Saker och ting har en tendens att göra det och jag är för övrigt inte särskilt dyr i drift. Och allt är ju relativt; jag behöver inte svälta eller bo under en bro. Det kan nog t o m bli en god ost till helgen och vin har jag hemma. ;) Men den där fina vinterjackan jag kollat in får vänta.

Inga kommentarer: