lördag, oktober 31, 2009

... i vilken vår hjältinna får sin nyfikenhet stillad

Varje gång jag åkt/kört bil till och från Stockholm har jag, norr om Norrköping, passerat ett smått bedagat hotell som ligger väldigt nära motorvägen, med fantastisk utsikt över nejden. HOTEL och VÄRDSHUS står det med röda neonbokstäver. Färgen flagar och det man ser av trädgården ser igenvuxet och risigt ut. Men det väcker nyfikenhet - det gör det. Jag har dock aldrig stannat till där. Bara undrat om det fortfarande drivs som hotell. Om det alls bor någon där.

Idag när jag tog min kaffemugg och satte på teven fick jag svaret; där bor en kvinna som heter Maria Svensson och hon driver stället helt själv. Interiören är helt fantastisk - som ett fruset ögonblick av tiden. Eller snarare tider, då flera tidsepoker finns representerade i huset, som är nästan 600 kvm stort. Nästa gång jag kör förbi ska jag banne mig stanna och åtminstone ta en kaffe och en macka!

Inga kommentarer: