tisdag, oktober 20, 2009

... i vilken vår hjältinna citeras

I väntan på ett lite försenat utvecklingssamtal sitter jag och dricker en mugg fesljummet kaffe (orka brygga nytt...) och bläddrar i Utbildningsförvaltningens inspirations- och informationstidskrift LÄRA.













En artikel handlar om seminariet om ungdomars vändprocesser som SALUT arrangerade på Tensta gymnasium i maj. Jag har sett den tidigare, men inte hunnit läsa igenom den. Mot slutet av artikeln finner jag till min förvåning att jag själv är omnämnd:

"Seminariet avslutades med några livs levande goda exempel från Salut som berättade om sin nya situation.
– I dag har jag 95 procents närvaro och
tycker att det är kul att gå till skolan, sa Simon Mangasha som tidigare hade hög frånvaro och extremt dåliga betyg på en annan skola. Läraren Magdalena Olsson berättade att hon och de andra lärarna prioriterade relationerna och jobbade nära eleverna.
– Jag har sett dem göra en jätteresa!
"

Sant, förvisso. Absolut. Men jag har inget som helst minne av att jag yttrade mig där? Antagligen börjar jag bli senil..?

3 kommentarer:

Caligula sa...

Nice! Känn dig stolt! :-)

dyermaker sa...

Haha... :P

Anonym sa...

Och ett år senare var Simon Mangasha med om att sparka ihjäl en annan människa. Vilka "otroliga" framsteg ni gör...
https://www.flashback.org/t1551813p78