tisdag, oktober 06, 2009

... i vilken vår hjältinna går till angrepp

Nu har jag blivit rejält snuvig också. DÄM. DUBBELDÄM.

Dags för det tunga artilleriet; te på torkade limefrukter, färsk ingefära, honung och vitlök. Och Panodil Zapp.

Inget roligt alls det här... vädret är helt ljuvligt och jag måste sitta inne och uggla. :(

Jag försöker sysselsätta mig med sådant som inte är jobbigt. Virkar. Pysslar. Läser. Slumrar. Har ringt min hyresvärd och talat om att jag bytt namn. Beställt nytt bankkort. Måste skicka in till Transportstyrelsen också, så jag får nytt körkort, men det kräver ju ett foto. Ska ansöka om nytt pass samtidigt. Fast inte hos Transportstyrelsen, dårå. Nånå... får ordna det när jag blivit frisk.

4 kommentarer:

Caligula sa...

Inge´fara! Ingefära & vitlök löser alltid upp! Och pepparrot! :-P

dyermaker sa...

Där går gränsen! Inte pepparrot! Och inte wasabi. Inte nu iaf! :D

Caligula sa...

Wasabi!!! *in med tungan, Martin*

dyermaker sa...

;9