lördag, oktober 03, 2009

... i vilken vår hjältinna celebrerar

I januari 2008 påbörjades stickningen av en plommonlila tröja i silke-alpackagarn. Lite barockinspirerad urringning. Själva stickandet har nog inte tagit många timmar, egentligen. Men jag har haft "svårt" att göra den klar. Nu är den dock färdig. Monterad. Halsringningen stickad. Varenda lite lös trådända fästad. Den är helt enkelt fullbordad. Jag har provat den också. Jag stickar ganska löst och den är inte så tajt som jag trodde den skulle vara, men eftersom jag ändå - med tanke på den generösa urringningen - ska ha en tunn topp under kommer den att sitta snyggt.




















Detta firar jag med ett glas rött vin och en assiett med lite goda små ostar på. Sedan ska jag montera "mormors"-väskan! Först därefter ger jag mig själv lov att börja på något nytt, roligt! Jag har 5 nystan silke-alpacka kvar. Jag tänker att de blir en vacker sjal. Stickad, den här gången.

Soundtrack: Genesis The Lamb Lies Down on Broadway och Selling England by the Pound.

1 kommentar:

Matilda sa...

Wow - jag är imponerad!!!!