måndag, oktober 12, 2009

... i vilken vår hjältinna är trött

Vaknade fem över fyra. Huvudvärk. Och hjärnan som drog igång i 180. Kunde inte somna om. Försökte verkligen. Hålla tankarna lugna, andas sakta... Hitta ett vilsamt tankefokus. Det gick ganska bra. Men att somna om gick inte. Tio i fem gav jag upp, klev ur sängen och in i duschen.

Kolsvart ute. Regn. Jag har tagit på mig en extra varm tröja och en sjal som funkar inomhus (fast förrförra veckan när värmen inte funkade på jobbet hade jag min tjocka, röda ullhalsduk på mig inne - och handledsvärmare i samma material. Skitsnyggt...). Kaffet smakar gott. Jag hinner dricka en extra mugg. Dagen som ligger framför mig är totalt fullspäckad. Ungefär en triljard saker som ska hinnas med, förutom lektionerna... Dessutom måste jag kirra nytt foto till körkortet på lunchen. Gah.

Måste komma ihåg att slänga ner några Panodil i väskan. Och pappersnäsdukar. Jag är ju snorigare nu än när jag var sjuk.


Inga kommentarer: