torsdag, oktober 29, 2009

... i vilken vår hjältinna har en arbetsskada

Åtminstone har jag ont i tummen av det myckna virkandet. Eller om det är broderandet. Jag tror på det senare, faktiskt, eftersom det dyker upp så snart jag suttit och sytt en längre stund. Får hitta alternativa sätt att hålla nålen, kanske? Nu syr jag ju en del varje kväll, för att kunna hålla vad jag lovat och leverera mina beställningar (som jag är lite stolt och glad över!).

Kolmörkt ute när jag går till jobbet. Lika mörkt när jag kommer hem. Det går åt mycket ljus...

Kaffet smakar gott och på teve är det gårdagens nyheter, men klockan sex blir det dagsfärska. Jag samlar mig inför en stökig arbetsdag. Inte bara ska vi städa och kånka möbler nu igen; alla fönster är borta och ersatta med boardskivor och även om de hjälpligt stänger ute kylan så kan de inte förta ljudet av fasadblästringen. Måste nog ta med öronproppar...

Ha en Trivsam Torsdag, me lovely ones. Det ska jag ändå försöka ha. Jag tänker träffa en Anna och fika efter jobbet. Det blir roligt att se fram emot!

2 kommentarer:

Mats sa...

Titta på Tv ikväll kl. 19.00 så visar Emmabodas gnälligaste politiker upp sig. Tv 2.

dyermaker sa...

Vill jag verkligen se det? ;)