fredag, oktober 16, 2009

... i vilken vår hjältinna konstaterar


Det här är verkligen en Fin Fredag. Åkej... vädret kunde varit lite soligare kanske, men samtidigt gör trädens varmgula och glödröda färger att dagen liksom blir mjuk och skön, i alla fall. Dessutom kan jag svepa min nya halsduk ett extra varv om halsen om vinden känns för snål.

















Nu ska det käkas tårta. En kollega har tagit sitt körkort den här veckan och vår chef har tagit en magisterexamen. Det kan bli en alldeles lagom avslutning på en dag som har varit fylld av engagerade och aktiva elever (jo... det är sant!) och arbetsro för oss alla! Vi har de elever vi har och vi gillar dem här! De är helt underbara och min grupp är den allra, allra, allra mest underbara! Såklart!

Men nu, alltså; tårta. Bottnarna och det där skippar jag, men vispgrädde... det är sannerligen LCHF, det!

Och sedan ska jag så småningom dra mig in mot centralen för att möta syrran Cia. Ikväll blir det vin, mat och prat. Och senare ikväll in till centralen igen för att möta Mannen i Mitt Liv!

En synnerligen Fin Fredag, alltså, me lovely ones!

3 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Fin halsduk på fin nästangranne! :)

Anonym sa...

Du är snygg!

dyermaker sa...

Tack, rara pärlisen! Skön är den också!