tisdag, oktober 13, 2009

... i vilken vår hjältinna jobbat över

Öppet hus/föräldrakväll ikväll. Uppslutningen var sisådär men det var framförhållningen och marknadsföringen också, så annat var inte att vänta. När inga fler droppade in, och de som kom droppat ut, passade vi på att ha arbetslagsmöte, när vi ju ändå var tvungna att vara på plats.

Jag sprang som ett skållat troll till tunnelbanan, men tåget jag brukar ta år tydligen med jättelånga uppehåll vid den tiden på kvällen, så jag fick snällt ta ett annat och sedan byta till buss vid Gullmars. Men det funkade ju det också. Minuset var att jag inte kom mig förbi affären (tji mat i kylen) och orka gå en omväg dit när jag varit iväg i 14 timmar och det dessutom är fryskallt ute (när jag gick av tåget i morse blaffade det ner någons slags blöta snöflingor...). Men jag hittade en näve pistagenötter i kylen. Det funkar också. Och så en mugg värmande te. Ska alldeles strax logga ur igen och krypa ner under duntäcket med The Fellowship...

Noterade följande när jag kom upp på perrongen i Vällingby, ikväll:



















SL är verkligen snabba. Eller inte? ;-)

Sleep tight, me lovely ones.

Inga kommentarer: