fredag, oktober 09, 2009

... i vilken vår hjältinna drar på sig selen igen

Jo. Här sitter jag nu, som om jag aldrig gjort annat, och dricker mitt morgonkaffe, ser tevenyheterna och kikar ut på mörkret därutanför mitt vardagsrumsfönster. Snart dags att kliva i selen och gå iväg till jobbet.

Fin Fredag, förstås. Svarta sammetskjolen och en riktigt lila tröja. Nylackade naglar. Stövlarna pustade. En ganska bra hårdag. På agendan står framförallt ett möte med en förälder och en mentorselev. Hade det inte varit för det mötet hade jag nog stannat hemma idag också, för att vara säker på att jag inte år tillbaka för tidigt. Men det är ju en ganska lugn dag för övrigt och så har jag helgen på mig att vila upp mig igen. Eller inte... Jag har ju lite planer. ;-)

Signifikativt är dock att jag denna svarta oktobermorgon, med regntunga gator som suger upp allt gatljus, har ont i magen. Det där onda i magen - min krigare - börjar bli som en gammal bekant. Så förvånad jag skulle bli om jag plötsligt tappade bort det?

Nå. Låt oss ha en mjuk, skön, varsam och Fin Fredag, me lovely ones.

Inga kommentarer: