tisdag, oktober 06, 2009

... i vilken vår hjältinna tråkar vidare

Det är verkligen ganska trist att vara hemma och vara sjuk. Att se solen därute och inte kunna vira en halsduk om sig och ta en höstlig promenad. Inte ens orka. Jag tvingade ut mig för en kort provianteringstur till närmaste affär och jag var helt matt innan jeg ens kommit mig in i affären och börjat handla. För att inte tala om att släpa hem grejerna. Men nu klarar jag några dagars belägring till.

Jag pratade med Marianne på jobbet en stund också. Det går bra utan mig och det känns skönt. Nästa vecka är det min tur att täcka upp för då är en lärare borta hela veckan och en annan två dagar. Men det ååårnar vi. Improvisation och brandkårsutryckningar (bildliga, än så länge...) är vårt adelsmärke!

I eftermiddag har jag halvlegat i soffan med sköna kuddar och virkat en mörkröd, ultralätt (vikten, då) och småluddig sjal. Den ska bli en present så bild kommer upp lite senare. Snart har jag inget garn hemma att göra något av. Men det ska jag åtgärda på sy-och pysselmässan i Kista, till helgen! Och helt strandsatt är jag ännu inte. Jag kan göra både någon mössa, någ0n sjal och kanske ett par vantar också, av det jag har hemma. ;)

I skrivande stund tävlar jag i Vem vet mest? och dricker te. Earl Grey med råsocker och en skugga mjölk - en klassiker! Levande ljus. Höstmörker därute. Smarrar i mig ett par bitar 70%-ig chåkla. Lindts Madagaskar. Mjuk och len i smaken. Det är gott att leva; även när det är lite sjuktråkigt.

3 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Det e trist att vara sådär bara lite för sjuk för att orka/idas/vilja göra något...


Å du... Symässan, vågar du verkligen gå dit *smiles* efter vad jag förstått är där läskigt mycket fint att råka få med hem å det inom en mängd olika hobbies.

Jo... jag e nästan klar med min sjal (från dit mönster) nu, eller rättare sagt, den tjocka virkad i auberginefärgat Skolegarn ska bara få fransar medans den tunna lindblomsgröna virkad i Bambino bommulsgarn (å en liiiten virknål, möjligen en 2:a...) är halvfärdig.

dyermaker sa...

Vad spännande! Lägger du ut bilder på dem sedan? :)

Jag har egentligen inte råd att shoppa loss... men... jag har en FULL sparhund i hallen... den ska jag tömma och unna mig att handla för varenda krona om jag hittar sådant jag vill ha! :)

Anonym sa...

hmm känner igen mig! Var sjuk och låg hemma lör till ons för ett tag sedan. Längesedan jag var så matt. Vila och krya på dig! // Malin