torsdag, januari 01, 2009

... i vilken vår hjältinna summerar

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Jag vågade mer. Och så cyklade jag från Varberg till Falkenberg i motvind.
Samt var och lyssnade på/såg Bob Hansson!

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men bl a Matilda/Rille och Anna/m familj skaffade hund.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5.Vilka länder besökte du?
Norge, Danmark och Tyskland.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ett mysigt söndagsfik. Kulturgrejer.
Och det blir det, ju!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
1 mars. 12 december. Ganska säkert den 19 december, också.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag, i hård konkurrens, sökte och fick ett nytt jobb!

9. Största misstaget?
Jag tänker att allt har en mening. Utifrån det perspektivet gör jag inga misstag utan enbart nya erfarenheter.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag har varit äckligt frisk!

11. Bästa köpet?
Bobböckerna! Konsert- och festivalbiljetter. Stereon och teven.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Festival- och musikresor.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina ljuvliga barn och vänner. Mina sköna kollegor Sari, Catharina och Mia.
Jesus Christ Superstar, med Ola Salo!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Lazuli – Cassiopee
Love – Alone Again
Doris – Did You Give the World Some Love Today
Genesis – Dancing With the Moonlit Knight
Massor av låtar med Siena Root, Colour Haze
Jesus Christ Superstar – hela rockoperan!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare! Mycket gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Läst. Varit ledig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit. Jobbat.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2008?
Hemma med alla mina barn, Rille och Shaboo.

19. Blev du kär i år?
Mmm… ;-)

20. Favoritprogram på TV?
Pass…

21. Bästa boken du läst i år?
Any given bok av Bob Hansson – med Gunnar och Kärlek. Hur fan gör man? i täten!

22. Största musikaliska upptäckten?
Lazuli! Colour Haze! Siena Root!

23. Något du önskade dig och fick?
Ett fantastiskt sommarlov, kärlek, nytt jobb

24. Något du önskade dig men inte fick?
Nej. Inte vad jag kan komma på.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var i Stockholm med netti och hade kul! Shoppingstros på söder, indisk middag, mysfika, Sweden Rocks kickoff, vänner, barhäng.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag kan faktiskt inte komma på det. Jag har haft ett underbart år.

27.Vad fick dig att må bra?
Kärlek, vänskap, barn, träning, musikupplevelser, havet, stranden.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Mikael Åkerfeldt. Alltid Mikael Åkerfeldt.
Ja, och så Bob, dårå.

29. Vem saknade du?
Mina barn och mina vänner som bor för långt bort.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Kronologiskt:
Min syster Cia (vi har träffats… i ett annat liv – men nu umgås vi)
Madielene
Hjärter Kung

31. Hur tillbringar du nyårsafton 2008?
I lugn och ro med Hjärter Kung. God mat och dryck.
Musik. Mycket mys.


32. Vilken del av 2008 var bäst? Första eller andra halvan?
De tre sista fjärdedelarna, ungefär.

33. Hur tror du 2009 blir i sin helhet?
Riktigt, riktigt fint, spännande, roligt och bra!

Inga kommentarer: