onsdag, januari 28, 2009

... i vilken vår hjältinna prickar av











Som jag skrev igår hjälper det mig att ha papper och penna i handen när jag har det för rörigt omkring mig. Då kan jag snabbt strukturera och prioritera. Just nu har jag först och främst delat upp allt i "hemma" och "på jobbet". Det som hamnar under "på jobbet" ska jag lista imorgon. På jobbet. Det andra listar jag nu och sedan gör jag. Det hjälper ju föga att göra listor om man inte gör.

"Hemma"-saker jag gjort efter jobbet idag:

- Beställa flyttbil - CHECK (och den supernajsiga bokningstjejen var egentligen från Kosta och kunde tipsa om bästa vägen, var billigaste tankstället är och hur lång körtid som jag ska räkna med!)
- Köpa flyttkartonger - CHECK
- Avtala med miljöstationen om hämtning av diverse grunkor - CHECK

Återstår att göra:

- Lämna biblioteksböckerna
- Sälja soffan (ska visa den imorgon för hugad spekulant)
- Städa ur 3 garderober
- Hämta kassar till böckerna
- Tömma skrivbordet innan hämtningen
- Slänga dödsdömda växter
- Göra flyttanmälan
- Börja packa
- Städa
- Avskedsfest

A walk in the park, när jag ser listan. Lugn o fin.
Det är 31 dagar kvar.

Inga kommentarer: