fredag, januari 16, 2009

... i vilken vår hjältinna ägnar sig åt The Friday Mys

Hem direkt efter jobbet. Lite övertid blev det, eftersom jag vikarierade för sjuk kollega. Tog hand om sju små sexor som hade valt språkval svenska/engelska. OMG vad de är små. Söta och rara och nervösa. De tyckte att skolan var jättestor och våra elever lite läskiga. Jag kände mig som en hönsmamma när jag guidade dem genom korridorerna på jakt efter ett ledigt klassrum (givetvis var det en dubbelbokning på det klassrum som gruppen fått sig tilldelat och den sal som enligt salschemana skulle vara ledig, och som jag därför tog de små adepterna till, var också upptagen... så jädrans oproffsigt...) och de följde mig som en liten ängslig flock.

Jag lagade en kanna kaffe, bredde messmör på några fullkornsskorpor och öppnade skype. Sedan har jag mestadels suttit här och pratat och bitvis asgarvat och druckit vin och ätit lite och kollat med ett halvt öga (eller kanske snarare 1/8 eller så) på teven och slösurfat och hittat helt sjuka sidor och tramsat en del och nu lyssnar jag på Mob Rules med Black Sabbath och tänker att det faktiskt är så himla gott att leva ibland. Dessemellan är det bara gott... ;-)

Och än är kvällen ung. Cornelis i repris på teven nu. Bruno K Öijer om en stund. Och sedan fortsätta skajpa och mera slösurf och kanske lite popcorn och mer musik och så småningom slutet på Midvinterblod, som jag sparat till sängdags...

Den här fick jag skickat till mig för en stund sedan. Mob rules, alltså. Jag låter er, me lovely ones, njuta av den också. Skön musik ska delas med andra... Enjoy...

Inga kommentarer: