söndag, januari 11, 2009

... i vilken vår hjältinna varit kökskreativ

Jag fixade mig lite couscous och medan den blev klar fräste jag upp lite soltorkade tomater med den asheta chorizon och bönorna (röda och vita). Kryddade på med lite chili och ett uns timjan. Det blev riktigt gott, men kanske en smula torrt. Jag har en oöppnad burk crème fraîche som jag kunde använt, men den tänkte jag ha till laxen och vad som nu mer kan bliva till den.

Medan jag botaniserade i frysen hittade jag också en låda med en god gryta och ris, som jag frusit in vid något framsynt tillfälle. Bra! Det får bli morgondagens middag, då jag alltid brukar vara fullständigt slut på måndagseftermiddagarna. Haha... det här med att inte handla börjar kännas som en klar utmaning! Undras hur länge jag fixar att inte göra det..? ;-)

Har jag tagit itu med nästa dubbelgarderob? Nä. Det har jag inte. Men jag ska. Om en stund. Kanske. Nu ska jag läsa lite Bruno K Öijer.

Stay tuned, me lovely ones!

Inga kommentarer: