måndag, januari 12, 2009

... i vilken vår hjältinna tar nya tag

Det blev ingen jogg efter jobbet idag. Hela eftermiddagen frös jag och armar och axlar värkte. Jag var lite orolig att det kunde vara föraningar av den härjande flunsan, men hur det nu är så känner jag mig raskare och piggare och inte alls på gång att bli sjuk. Men någon runda blev det inte. Och det blir ingen imorgonbitti heller, eftersom det blåser en kall och snål vind ute.

Däremot har jag nu nått den punkt då jag ska ta upp träning och kost efter en månads utsvävningar och soffmys. Det känns som att det är läge. Att läsa DN Söndags kom-igång-och-skärp-dig-feature var den välbehövliga spark jag väntat på. Känner mig faktiskt ganska pepp!

Jag har ett mål; att utföra någon träningsaktivitet varje dag. Inte vanlig vardagsmotion typ promenader och att jag rör mig en del på jobbet, utan svettigt krävande aktiviteter (powerwalka, jogga och gymma) kombinerade med yoga. Eftersom jag inte ska vara kvar här så länge ska jag inte vara med i någon yogaklass, men jag har faktiskt både matta och DVD så att jag kan göra det hemma.

Jag skulle bli omåttligt stolt över mig själv om jag lyckades släpa mig ur bingen på morgnarna för att köra t ex en halvtimme i jävelfart på ni-vet-vad (så länge jag nu har den kvar) innan jobbet! Men det är nog överambitiöst - så jag satsar på en halvmilajogg imorgon efter jobbet, istället. Så får det bli. Så ska det bli!

Inga kommentarer: