onsdag, januari 21, 2009

... i vilken vår hjältinna är pigg

Igår blev det ingen träning. Men det var ett helt medvetet val. Jag var trött och frusen och gick hem från jobbet och lagade mig en god löksoppa som avnjöts med fibrigt rostebröd och ost och en stunds skajpande. Eller... stund och stund... min logg säger 1 tim 44 minuter.

Sedan gjorde jag tidig kväll och kröp i säng med Bruno K Öijers Samlade dikter. Det tar ju sin lilla tid att komma igenom den. Den låter sig knappast läsas som en roman, liksom. Men jag höll inte ut så länge. Jon Blund kom förbi en sväng och jag föll för lockelsen.

Men.... mina vänner... men... jag gick upp kvart i sex och hann därmed jävelcykla en halvtimme. 23 km på 30 minuter verkar vara ungefär vad jag pallar med och jag är så himlans nöjd - inte bara den rent fysiska tillfredsställelsen av att ha fått ta ut mig en stund, utan också den mentala biten. Andens seger över materien, ungefär. Detta kommer jag att ha glädje av hela dagen, tänker jag! Och den behagliga känslan ska jag försöka spara så att jag kan ta fram den imorgon bitti igen, och kliva upp vid samma tid!

Dessutom ska jag ta en "runda" på "hojen" även i eftermiddag! Perfekt när vädret är grått, kulet och lite rått.

Nu: kaffe!
Ha en skön förmiddag, me lovely ones! Det ska jag ha!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Haha, läste först Jon Blund som Jan Björklund! =D

dyermaker sa...

HAHA. Skulle han sitta på min sängkant, helt oförhappandes, skulle jag se till att det blev en [ännu större]politisk skandal! ;)))