torsdag, januari 15, 2009

... i vilken vår hjältinna är lite tankspridd

Eftermiddagens föreläsning för kommunens engelsklärare var intressant. Emil Tyberg från Växjö Universitet pratade med oss om kursplaner och innehåll och jag antecknade en hel del bra tankar som jag vill fundera och spinna vidare på. Dessvärre gick jag ifrån mitt anteckningsblock på jobbet. Jag kom på det strax efter att jag upptäckt att jag också gått ifrån kassen med skorpor och messmör och frukt som jag köpte på lunchen, när jag ändå var tvungen att gå ett ärende. *suck* Jag som är så sugen på te och skorpor. Men... nå... det får väl blir mitt fredagsmys, då. Skulle haft en kollega/vän på middag men en rejäl förkylning satte stopp för våra planer.

Jag hade också tänkt skriva ett brev till Fanny (systerdottern) men kan inte komma på var jag lagt brevet jag fick under jullovet.

Med tanke på min kaffekonsumtion kan det knappast vara demensen som slagit till utan det troligare är att jag bara är lite allmänt splittrad. Eller kanske trött. Jag kokar mig lite te och ser om jag piggnar till.

Inga kommentarer: