torsdag, januari 29, 2009

... i vilken vår hjältinna fått lite sovmorgon

Idag är det friluftsdag på skolan. Jag ska inleda min dag med att ta med ett gäng ungar på en långpromenad. I rask takt, även om det inte är något träningstempo för mig. Men vi börjar inte förrän nio, så jag har fått lite extra respit och det känns bra. Jag var trött igår kväll efter jobb, 45 minuters jävelcykling och betalande av månadens räkningar men hade ändå svårt att somna och just när jag lyckats med det ringde en förälder och hade lite bekymmer inför friluftsdagen (egentligen hade ju hennes barn bekymmer, men mamman var språkrör) och vi löste det på ett vettigt vis, men sedan var det hart när omöjligt att somna om.

Friluftsdagar är fina grejer; jag får röra på mig på betald arbetstid, jag får vara ute, jag får ha sköna träningskläder på mig och - inte minst, verkligen! - det brukar bli många roliga samtal och nya kontaktytor som öppnas visavi eleverna. Så det här blir en fin dag, tänker jag, medan jag dricker mitt nybryggda Hazienda och småkollar lite på morgonteve i SVT1.

Stay tuned, me lovely ones

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud, så jag önskar att jag hade en lärare som du under min skolgång.

En eloge för att du är så engagerad och underbar.

dyermaker sa...

Tack, vanja, vad gullig du är! :)
Promenaden blev både rask och rolig!