fredag, januari 30, 2009

... i vilken vår hjältinna håller helg

Jag avslutade arbetsdagen med ett föräldrasamtal som jag gruvat mig för, en smula, men som ändå slutade i god anda och samförstånd. Det kändes bra. Sedan gick jag hem via affären och Glasbanken (för en flaska gott Masí Campofiorin). Drog en borste genom håret och gick ner till Konditori Fenix för att träffa en ung vän och prata och fika. Skönt och avslappnat samtal i skön miljö.

Jag hann lagom med tåget in till stan och styrde stegen mot Intersport vars skoavdelning har gott renommé. Jag fick god hjälp och vi diskuterade pronering och sånna goa grejjer. Till slut gick jag därifrån med ett par Nike Max Moto, som har generös dämpning och är lämpade för min fotisättning och det faktum att jag ofta springer på hårt underlag. 1200 spänn kostade de, men så var de nedsatta till 790,- vilket ju kändes som en trevlig överraskning!














(Me beauties!)
Dessutom hann jag, i teknikbutiken, hitta exakt rätt hörpluggar till min iPod. Originallurarna bara trillar ur och det gör mina Koss expanderbara också. Men Sony's med bass boosters sitter som gjutna! Äntligen! Ljuvligt!

Efter stadsresan var det skönt att komma hem till stugvärmen - det är bara några få minusgrader, men den lite fuktiga luften gör att det känns betydligt kallare - och äta het, spenatbaserad grönsakssoppa med några kokta ägg till. Nu sitter jag, lätt rödkindad, i tevesoffan och funderar på vad jag ska göra med min kväll medan jag sippar på ett glas rött och kollar väderrapporten. Imorgon ska skorna invigas! JÄJ!

Tror jag inleder med På Spåret. Ha det gott, me lovely ones. Det har jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Själv har jag haft en soft fredagkväll efter tufft pumppass. Käkat lasagne, druckit Monti Garbi, lyssnat på varierande musik, chattat & sms:at med vänner...Sköööönt! Rödkindad är jag också...:)Lycka till med nya dojjorna!