onsdag, januari 28, 2009

... i vilken vår hjältinna är morgontrött

Det märks att det är mycket nu. Förra veckan hade jag ändå en del energi (till t ex träning) på morgnarna men den här veckan är det verkligen tungt att masa mig upp ur bingen. Allt bara far runt i huvudet och runt omkring mig. Flyttkartonger och råddande och sälja soffan och elevbekymmer och prestationskrav (egna, mind you) på att alla lektioner ska vara bäst i världen och orka läsa klart boken om Che och lämna böcker på bibblan och träna och börja sortera mina grejer på jobbet och städa ur de sista garderoberna och kanske investera i nya, riktigt bra skor att springa i och hänga med i nyheter och debatter och hålla ordning härhemma (inte så kul att städa och pyssla när jag ändå snart ska flytta) och fundera på nya jobbet och vara lite orolig för hög hyra i nya lyan och boka lastbil och hinna ta det lite lugnt och komma ihåg alla möten på jobbet och inte glömma bort att svara på mejl och sms och kolla fastighetsbolag med förstahandslägenheter och vattna växterna och lacka naglarna och skriva till mina föräldrar (fortfarande inte gjort, alltså) och fundera över senaste bandsläppen till SRF (det var ju kul med Kamelot och Jon Oliva's Pain t ex, men gladast blir jag faktiskt för Grand Magus!) och försöka tänka och kanske rentav skriva något på mitt obefintliga skrivprojekt men egentligen vill jag bara rymma några dagar och ligga mjukt och hålla om och bli omhållen och strunta i allt utom däret och dået - eller om det kanske då blir häret och nuet...

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

1. När jag läser det här tar jag omedelbart tillbaks min önskan om bollande. Vill inte bidra till hjärtinfarkt!! Sen. Det brinner på intet vis.

2. Den där hyran, är det hyran på riktigt eller är det en ockerdel på? Det går att bestrida, men det vet du nog allt om redan. Vet en granne som fick ner hyran två tusen kronor åt sin son som skulle hyra i andra hand... Ner till nästan samma hyra som var på riktigt.

3. Är Memento mori BORTA?! Gaaah!! Vem har korpat den eller hittat den? Vad sur jag blir. Det ska nog gå att göra ett, men jag måste kolla på bilderna först. Och kolla om jag har bokstäver kvar. Silverfärg väl?

Min vän smeden gjorde förresten en jättefin ring, med liksom platta sidor som var högre än ringen är bred (svårt att förklara). I och med att det fanns plats på "väggarna" så kunde han ha text där, vilket han hade på sidan mot handen till. (Ungefär som det står Goodyear på däck, då kanske det går att förstå.) Carpe diem skrev han och så mellanrum och så Memento mori. Tänkte på mitt halsband när jag såg det.