måndag, januari 12, 2009

... i vilken vår hjältinna strukturerar

Nu har jag diskat. Dessutom har jag plockat undan julgrejerna och prydligt paketerat dem i en låda som jag skrivit "julsaker" på.

Jag har också skrivit en lista på saker som jag ska göra. Det är garderober kvar att rensa och skåp att sortera ur. En del ska slängas, en del ska sparas. Somt ska säljas. Någon som vill köpa min jävelmotionsjävelcykeljävel? Det bär mig emot att sälja den, men den är alldeles för skrymmande så den måste gå. Skrivbordet också, men det har jag eventuellt en spekulant på. Och en espressomaskin som det möjligen gått en säkring i. Maskinen är köpt i Schweiz för flera år sedan och hittills har ingen fixat att laga den. Nåväl, till-salu-sakerna ska plåtas och läggas upp på Blocket. När jag är klar med röjningsarbetena ska jag be att få låna Saris bil och köra ett par vändor till miljöstationen. Och fixa mig flyttkartonger.

Mycket att göra framöver, men det är KUL! Just nu ser det dock inte så kuil ut här, när jag dragit fram grejer som jag går igenom och sorterar upp. Jag ställer till för att få bättre ordning, helt enkelt. Det finns ett mönster i mitt stök...

Inga kommentarer: