fredag, januari 30, 2009

... i vilken vår hjältinna ska ha en Fin Fredag igen

Det kan du också ha. Prova får du se. Det handlar inte bara om vad som händer utan mycket mer om din egen inställning. Hur är det talsättet lyder? "Det är inte så mycket hur man har det som hur man tar det." Ungefär så är det också med Fina Fredagar. Och... man får aldrig roligare än man gör sig.

Min arbetsdag inleds med möte i antimobbningsteamet och sedan är det lektion, lite snabb fredagsmysfika (Bosse & jag står för det idag), lektion igen, planeringstid (då brukar jag passa på att ta en mugg kaffe till, i lite långsammare tempo, och så ska jag städa på mitt skrivbord) och så en sista lektion igen innan jag går hem för dagen.

Ett gott rött ska handlas hem och i övrigt blir det både en trevlig caféfika och inköp av skitbra skor att springa i. Stadsresa, alltså.

Ikväll ska jag göra så lite som möjligt. Äta något gott, smutta vin och kanske se en film. Jag får se. Man vet aldrig. Kanske blir jag jättesugen på att inviga skorna också - men det får isåfall bli innan mat/vin/film...

Stay tuned, me lovely ones...

Och det är 29 dagar kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska ha en alldeles ypperligt fin fredag idag... jag ska posta några brev (dvs göra folk/mottagarna glada), sola lite solarium, ta en lugn fika på stan och som avslutning på vardagsveckan gå och se Bonafide. Känns som en rätt ok dag...

MåVäl!

dyermaker sa...

Ljuvligt, Anna! Hälsa Micke & Co!