onsdag, januari 21, 2009

... i vilken vår hjältinna tänker om sanning

Det finns ingen absolut sanning.
Vi innehar alla våra egna versioner och våra egna sanningar. Vi bär till och med våra egna sanningar om våra sanningar. Det är därför det viktigaste att alltid vara sann mot sig själv - för det är den sanningen vi (jag) sedan ska leva.

Jag halkar in på detta när jag ser eftermiddagsreprisen av morgonprogrammets diskussion kring Liza Marklunds böcker om "Mia" - och någon framkastar tanken att det nog inte lär bli så många böcker framöver som beskrivs som "en sann historia".

Sedan får jag Thomas Di Levas ord i huvudet, de som inleder hans Naked Number One... "I am based on a true story...". Och jag får inte ur dem med mindre än att jag jagar upp låten på Youtube och lyssnar/ser på den.

Lyssna ni också, me lovely ones. Själv ska jag ta en dryg halvtimme på ni-vet-vad...

5 kommentarer:

Caligula sa...

Så sant som det är sagt! =)

dyermaker sa...

:)))

Anonym sa...

dileva.. det var minsann inte igår jag lyssnade på honom. kanske ska plocka fram de gamla skivorna nästa gång det finns tid att sitta och njuta!

Anonym sa...

dileva.. det var minsann inte igår jag lyssnade på honom. kanske ska plocka fram de gamla skivorna nästa gång det finns tid att sitta och njuta!

dyermaker sa...

Gör så, saran... Han är tidlös!