söndag, januari 11, 2009

... i vilken vår hjältinna får små energiska utbrott

Nu har jag burit ut garderobsrenset från igår. Om det var skönt att äntligen tömma garderoberna var det inkentinken mot den nästan fysiska lättnad jag kände när jag fått ner allt i respektive sopfraktioner ute på gården.

Av bara farten plockade jag sedan fram den asheta chorizon och en burk blandade bönor, ur frysen, och funderar som bäst på hur jag ska kunna anrätta detta på ett riktigt gott vis (nä... jag har fortfarande inte varit och handlat ;-)). Medan jag funderar kollar jag med 1/4 öga - ungefär - på School of Rock och samlar kraft inför nästa dubbelgarderob, med tillhörande överskåp. Det blir en promenad i parken eftersom jag redan har sorterat där, för inte så länge sedan. När jag är klar med det ska jag ta garderoberna i hallen! Fast de får vänta en dag eller två. Inga överdrifter här, nu...

Inga kommentarer: