lördag, januari 10, 2009

... i vilken vår hjältinna ägnat sig åt röjningsarbete















Jag var otålig och kände att jag nog borde göra något mer av min dag (hej Luther!) än bara skapa odödliga maträtter, så nu har jag röjt ur två höga garderober med tillhörande överskåp. Inte klokt så mycket elände det hinner samlas på 2½ år. Rocktidningar, kartonger till sedan länge döda mobiltelefoner, datorkablage, en miljard minidiscar, plastmappar med oviktiga papper i, uttråkade t-shirts, skor jag aldrig kommer att bära igen, manualer och jeans med trasiga blixtlås som aldrig kommer att bli bytta samsades med förra årets klädkataloger, en dublettbok (James Clavells Noble House, någon?) och ett par splajs nya 10-håls GettaGrips.

Högen med Att Slänga blev stor. Högen med Att Spara blev betydligt mindre och i högen Saker Att Lämna Till Secondhand hamnade 2 par skor med urmodiga klackar. Trots att jag inte kånkat ut skiten än - mañana, mañana... - känner jag mig lättare om hjärtat. Det har börjat nu!

Disken är också eliminerad och nu belönar jag mig en stund med tända ljus, fötterna ni-vet-var och Dolly Parton på SVT2. Sämre kan man ha det. Betydligt sämre.

Inga kommentarer: