fredag, januari 09, 2009

... i vilken vår hjältinna mornar sig

Det är otroligt hur mörkt det kan bli därutanför. Från gårdagsmorgonens -16 och snö har det nu svängt till +3 och all snö borta. Det våta suger liksom upp allt ljus och mörkret blir kompakt.

Men det är Fin Fredag och jag myser i min soffa med kaffe och tända ljus. Förutom jobbet och vad som ska ske där (rivstart för två av mina engelskagrupper och filmen Hair för en nia i Sveng) har jag inga direkta planer. Jag tänkte jobba över (fast helt ideellt) och vara med på min mentorsklass bildlektion. Jag har ingen undervisning alls med dem, det här läsåret, och vill gärna ta alla tillfällen i akt att vara med dem. Eftersom bildläraren Bosse är den andre mentorn blir det som 70 minuters kreativ mentorstid! Det är vi inte bortskämda med, precis.

Efter jobbet blir det nog till att dona och greja härhemma. Rensa ur ett par garderober, dricka lite vin och kanske se någon film. Jag när också vissa förhoppningar om ett skypesamtal. Vi får väl se vad som kan råddas.

Det lär nog bli en del bloggande också - jag har en del jag funderar på.

Ha en Fin Fredag, me lovely ones! Vi hörs!

Inga kommentarer: