måndag, januari 12, 2009

... i vilken vår hjältinna fått hjärnsläpp

Plötsligt händer det. Just när jag ska sitta och planera värsta roligaste uppstarten på en kurs i religion för en niondeklass går hjärnan ner i energisparläge. Jag vet knappt vilken dag det är och än mindre vet jag hur jag ska börja kursen. Visst kan jag ta fram planeringen från höstterminsstarten men det är liksom ingen sport. Skulle jag ta för vana att göra så skulle jag snart tycka att det blev väldigt tråkigt att jobba. Och då skulle jag bli väldigt tråkig. Vilket vore tråkigt för eleverna.













Om en stund ska jag sitta vakt en timme för elever som ska göra omprov etc. Jag tar med mig planeringsgrejerna till klassrummet så får vi se om hjärnan kanske går att peta igång igen.

Wish me luck, me lovely ones.

Inga kommentarer: