måndag, januari 12, 2009

... i vilken vår hjältinna väcker sig

Måndagsmorgon. Kolmörkt ute. Det är inte helt superenkelt att vakna till liv efter nattens sömn. Men det går. Fast sakta.

Nu har jag ändå tagit mig till tevesoffan via kaffebryggaren och duschen och nu ska jag bara vila mig till liv igen. Nybryggt kaffe i en mugg på armstödet. Lite nyheter på teve. HamasGazaTränayogaSmittskyddsinstitutetNyvolvomodellska
byggasvidtorslandaVäderrapporterInfluensaspridning.

Jag lyssnar lite förstrött, läser DN på nätet och lackar naglarna.

Det har varit en stillsam helg. Mycket skajp. En hel del samtal. Bruno K Öijer. Lite garderobsröjning. Ganska bra med sömn. Något teveprogram.

Två flyttofferter har jag fått. Givet att jag packar/packar upp själv (vilket jag vill göra) vill den ena firman ha ca 9000 av mig och den andra 16-18000. Hmm...

Jag har lite spring i benen. Naturligtvis har jag det nu. Men har jag kvar springet efter jobbet idag ska jag ge mig själv en runda. Because I'm worth it. Typ.

Ha en fin dag, då, me lovely ones.

Inga kommentarer: