lördag, januari 24, 2009

... i vilken vår hjältinna har disciplinerat sig

Ett trist regnstril, som inte upphört riktigt ännu, satte stopp för mina planer på milen. Istället fick det bli en timme på ni-vet-vad. Jag börjar faktiskt, efter lång tid, se den som en bundsförvant. En räddare i nöden. Med den tillhands kan jag inte skylla vädret för utebliven träning. En timmes snabbtrampande gav 46.33 km på trippmätaren. Some trip, huh? ;-)

Under tiden som jag trampade hann jag, med hjälp av TV4, besöka Nepal, Taiwan och Mongoliet i jakten på världens kortaste man. Dessutom hann jag besöka grottornas värld, bland annat de fantastiska grottorna i Lechuguilla (Mexico), och spana lite på djurvärlden där. Ibland gillar jag verkligen Animal Planet!




















(Schyssta fallosar... Eller om det är hattifnattar..? ;-))


Apropå tevekanaler jag står ut med att se... Kunskapskanalen är en verklig favorit och nu ska den tydligen vässas till ytterligare. Public service rular!

Och knappt har det blivit "tyst" efter FRA-debaclet innan Polismetodutredningen dundrar in och vill övervaka vår mobiltrafik. Och det handlar inte enbart och att tjuvlyssna på skurkar och banditer. Ånej, vi ska alla övervakas...





















Nu har jag duschat och ätit en god omelett på tre ägg, rödlök, tomat och lite riven ost. Snajdig smakbrytning blev det med älsklingskryddan spiskummin. Jag sitter och jäser i soffan och ska så småningom samla ihop krafter nog att brygga mig en kanna kaffe och se en Zapparulle; Video From Hell.

Stay tuned, me lovely ones.

1 kommentar:

Caligula sa...

Hattifnattar liknar de verkligen! =D

Heja Kunskapskanalen!