fredag, oktober 03, 2008

... i vilken vår hjältinna varit synnerligen aktiv

Vilket skönt (jo, faktiskt) städryck jag fick tidigare i eftermiddags. Nu har jag tvättat, städat och vattnat växterna. Jag har t o m tvättat golven och gått ut med ett halvt ton pappersåtervinningsskräp. Hemmet doftar gott, det är ordnat och trivsamt, levande ljus är tända här och var och ett glas rött är upphällt. Det är helg. Ljuvligt.

Egentligen skulle jag väl laga mig någon middag, men... orka, liksom. Jag kanske gör det imorgon. Jag får se. Fast... imorgon ligger ju fokus på bakning - det är Kanelbullens Dag, ju! :-)

Vad jag ska göra ikväll är i alla fall att se bröderna Coen's The Man Who Wasn't There, med Billy Bob Thornton. Killen är suverän - trots att hans förnamn får mig att tänka på inavlade banjospelare (say whaaaaat..? Prejudices? Moi..? ;-))

Jag ska också läsa Sture Dahlström (har lånat hem Huggormens tid för omläsning och Gökmannen för... läsning) och Bob Hansson. Jag må ha verkar irriterad på honom häromdagen, men egentligen älskar jag honom. Så är det. Inatt läste jag först här är vi och sedan Lugna Puckarnas Mosebok. Någon gång ikväll ska jag läsa om här är vi - helt underbar är den! Jag måste givetvis köpa Bobs böcker vid tillfälle, men jag har inte råd nu. Måstemåstemåste prioritera och Mattias Gardells senaste låg högst (och är beställd).

Antagligen blir det lite bloggande senare ikväll, också. So... stay tuned me lovely ones.

Inga kommentarer: