torsdag, oktober 02, 2008

... i vilken vår hjältinna är lite huslig

Till middag idag blev det en favoriträtt, som jag kan variera i det oändliga. Rot- och grönsaker rostas i ugnen, tillsammans med salt, peppar, timjan och lite olivolja. Idag blev det potatis, morötter, persiljerot, rödlök, aubergine och stora champnjoner. En lätt kryddad kesoröra till det.

Till kvällsteet blir det nybakta tekakor och kanske avnjuter jag dem med söt, god blomsterhonung.
















Mmm...

Och så ska jag läsa. Frågan är bara om jag ska börja med Bob Hansson eller knullsurrealistiske Sture Dahlström..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tekakor!!! Vad har du i dina? å är de sådär nääästan salta om man smakar ordentligt på dem?

Min mamma har glömt hur hon brukade göra dem förr... *suck* å jag minns dem som det godaste godaste...

Anonym sa...

Ta Sture! Nu måste jag nästan bege mig till ett bibliotek för att läsa om hans böcker.