onsdag, oktober 15, 2008

... i vilken vår hjältinna har en ny rutin

Rutiner måste ruckas på ibland. Annars finns risk för stagnation. Min nya rutin, som egentligen föranletts av min onda skuldra/överarm, är att jag börjat sitta i soffan i vardagsrummet på morgonarna. Inget P1-morgon den här veckan, alltså. Frukost-teve. Kaffemugg balanseras på armstödet. Laptop i knät - vilket betyder att jag slipper ha ont. Bra, på något vis.

Onsdag innebär intensitet. Mentorstid och lektioner som går i ett. Långlånga lektioner och kortkorta raster. Å andra sidan känns det som att tiden bara flyger iväg och plötsligt är arbetsdagen slut. Då ska jag till gymmet. Direkt. Bara hem och svida om. Jag hoppas träningen inte sabbar det faktum att min arm inte gör ont.

Idag är det dessutom Vita Käppens Dag och Global Handwashing Day. Enligt SvD har exempelvis var fjärde britt bajs på händerna. BLEH. Och vad säger att britterna har sämre handhygien än svenskarna..? Tror jag ska ta upp detta på mentorstiden... ;-)

Ha en skön dag, me lovely ones. Det ska jag ha!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Visste att britterna historiskt har mycket blod på sina händer. Bajs är iaf lite bättre. *fniss*

dyermaker sa...

Bajs är bättre, men blod känns... fräschare. ;)