tisdag, oktober 28, 2008

... i vilken vår hjältinna önskar alla en Glad Diwali!




















(Lakshmi)

Idag infaller Diwali - den hinduiska ljusfesten! Den kan inte komma lämpligare för oss nu när novembermörkret faller allt tyngre över oss. Så... ikväll tänder jag ljus framför bilden av Lakshmi och tackar min goda lycka för att jag inte bara haft pengar att betala räkningarna med, idag på morgonen, utan dessutom kunnat fylla på lite på mitt sparkonto.

Nu är det kaffe som gäller. Kaffe och en rejäl runda uppe i skogen, när kaffet är urdrucket. Stay tuned, me lovely ones...


Tack till cal, för input till inlägget!

4 kommentarer:

Caligula sa...

GLAD DIWALI!

Perfekt ljusterapi i höstmörkret! Leve Lyckan och Lakshmi! =D

dyermaker sa...

Ja, det här får vara hennes tid! Resten av året hyllar jag ju Sarasvati!

pärlbesatt sa...

idag köpte jag sånär diskhandskar med döskallar på till dig. så tänkte jag att du rimligtvis sett såna och köpt såna om du ville ha det. OM du skulle vilja ha såna ändå så hojta. företrädesvis på bappelsinen, det är skitjobbigt att komma ihåg att gå tillbaks och kolla efter svar här.

hinner du när du kommer så åker vi till Alby och ser om det finns balla bonader med dina gudinnor! :)

Caligula sa...

Sen börjar Kali Yuga igen och varar fram till våren! Men nu är det ljusterapi! =)