torsdag, oktober 23, 2008

... i vilken vår hjältinna ska på föreläsning

En kort sådan. Men jag tänker att det kanske kan bli bra:

"Coachens uppgift - att skapa lusten till arbete och därmed glädje i vardagen

Föreläsning via distansstudion på Vilhelm Mobergsgymnasiet,
Rådhusgatan 17, Emmaboda.

Torsdag 23 oktober, kl 07.45-09.00.

Att som ledare skapa ett klimat där utmaningar blir spännande och lusten till arbete ger goda prestationer är en svår men inte alls omöjlig uppgift. Att jobba med den positiva sidan hos varje individ är nyckeln till framgång. Att se alla och ge en god feedback borde vara en självklarhet, men hur gör man?

Föreläsare:
Carl-Axel Hageskog. Prof. i idrottens ledarskap vid Växjö universitet.
Han har en bakgrund som gymnastiklärare och tenniscoach. Under 20 års tid coachade Carl-Axel många svenska tennisspelare på världstouren och han var även förbundscoach/kapten för det svenska tennislandslaget (Davis Cuplaget) tiden 1983-2002.
Per Göran Fahlström. Universitetslektor i idrottsvetenskap vid Växjö universitet. Han är den ende i Sverige som doktorerat på coaching och har bl a jobbat med juniorlandslagscoaching.

Välkommen!"

Det har åtminstone förutsättningarna att bli bra; som lärare är man ju definitivt en slags coach.

Det är mörkt ute. Det ser tyst ut. Förhoppningsfullt tänkte jag att jag kanske hade gått upp en timme för tidigt och skulle kunna lägga mig en stund igen. Men så var det inte. Så jag tänker som den skolstäderska jag möter varje morgon, när jag kommer till jobbet, brukar säga: "Nu har jag i alla fall gått upp fyra morgnar. Bara en kvar!"

Efter jobbet ska jag baka bullar. Imorgon är det fredagsfika och det är min och Bosses tur att stå för det goda. Trevlans!

Ha en skön torsdag, me lovely ones!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var förläsningen? var den nå bra? Malin

dyermaker sa...

Ja, det var den. Riktigt vettig. Se även http://www.frokenfroken.blogspot.com ;)