fredag, oktober 24, 2008

... i vilken vår hjältinna mornar sig

Utanför färgas himlen i olika gråblå nyanser och undersidan av de glesa molnen är sådär lysande orangerosa. Det ser ut att bli en Fin Fredag, även vädermässigt.

Svart jeanskjol, svart stickad tröja, svarta strumpor och svarta lackskor med lite klack. Ett rött halsband (ett av dina, vajl!) sätter pricken över.

Jag ska jobba över idag. Egentligen slutar jag 12.30 men jag tar en 60-minutare för en kollega (geografi med 8A) och slutar 13.30. Det ska jag nog överleva (andra gången den här veckan som jag är både kollegial och lojal mot verksamheten...). Dessutom dealade jag med Henrik (min chef) så att jag kan kvitta det mot det jag ändå ska ha ledigt fredagen den 7/11 (Svenska Höjdare!). Jag är väldigt förtjust i att ha ledigt utan löneavdrag. ;-)

Nu ska jag packa ner mysfikagrejerna i en kasse och gå till jobbet.

Stay tuned, me lovely ones!

3 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Har du hål i öronen, och tål silver? Jag behöver att förgylla, öh nej.. försköna blir det.. :)

CountessJohanna sa...

Ha en fin fin fiiiiin fredag mor! :D
*krama en massa*

dyermaker sa...

pärlbesatt> Ja! Ja!

CJ> Likewise, me hearty one! *puss*