onsdag, oktober 08, 2008

... i vilken vår hjältinna hälsar solen

Men jag gör det sittande vid mitt köksbord, med tända ljus, P1-morgon på radion (Finanskris Förtroenden Island Tandvårdsreformkritik Fysikpristagare AktivDödshjälp JadaJadaJada) och nybryggt Blue Java i en döskallemugg. Det är dock sol! Natten har nog varit kall; jag höll på att frysa öronen av mig när jag cyklade hem efter yogan (ära vare Buddha att jag kommit ihåg att åtminstone ta på mig vantar innan jag cyklade hemifrån) och en sned måne lyste ner från en klar himmel.

När jag vaknade i morse strax före sju - tog mig en liten sovmorgon - visade termometern utanför köksfönstret på -3. Ett lätt dis fördunklade sikten, men nu är himlen klart blå och när jag rundar hushörnet på min väg till jobbet kommer jag att se solen bakom träden. Dock blir det varken solhälsning A eller B utan bara ett kort hej! och ett stort leende. Det är så solen fungerar - den gör mig gladare.

Fast ibland blir jag glad av regn, också. Det viktiga är att det är vår! Den vår di svage kalla höst, som sagt...

Stay tuned, me lovely ones!


... det får räcka med solhälsning A. B får ni leta reda på själva.

1 kommentar:

Caligula sa...

Shit, det var längesen man var på poweryoga nu! Man skulle behöva en piska! Eller en morot: Stående Hund kombinerat med Doggy Style kan kanske räknas som tantrisk sex? ;-9

Jag brukar hälsa solen med utsträckta armar! ibland sjungande på solsången från "Trolltider"! =D